LEGE 544 din 2001 – Art.6
(1) Orice persoană are dreptul să solicite și să obțină de la autoritățile și instituțiile publice, în condițiile prezentei legi, informațiile de interes public.
(2) Autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informațiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
(3) Solicitarea în scris a informațiilor de interes public cuprinde următoarele elemente:
a) autoritatea sau instituția publică la care se adresează cererea;
b) informația solicitată, astfel încât să permită autorității sau instituției publice identificarea informației de interes public;
c) numele, prenumele și semnătura solicitantului, precum și adresa la care se solicită primirea răspunsului.
Conducerea instituției și funcționarul public responsabil pentru accesul la informații de interes public
Numele și Prenumele | Funcția | |
---|---|---|
Gîdiuță Cristina | Director | cristina.gidiuta@spclep-ploiesti.ro |
Nume responsabil | Funcționar public responsabil | xxxx@spclep-ploiesti.ro |
Lista cu documentele de interes public
Lista informatiilor de interes public comunicate din oficiu:
Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice.
a. Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice.
b. Numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice.
c. Coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet .
d. Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil.
e. Programele si strategiile proprii.
f. Lista cuprinzând documentele de interes public.
g. Lista cuprinzând categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii.
h. Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice în situatia în care persoana se considera vatamata în privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.
Lista informatiilor de interes public comunicate la cerere:
a. Informaţii privind c/val C.I., furnizare date;
b. Legislaţia care reglementează activitatea.
Categoriile de informaţii exceptate de la accesul liber al cetăţenilor
- Informaţii cu privire la datele personale, în conditiile legii;
- Informaţii privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale, potrivit legii;
- Informaţii privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidenţiale ori se pun in pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
- Informaţii a caror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor;
- Informaţiile clasificate, potrivit legii, din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice;
- Informaţiile privind documentele şi evidenţele speciale care presupun confidenţialitate.
Lista cu categoriile de documente produse si/sau gestionate
La nivelul:
Serviciului de Stare Civilă Ploieşti
– eliberarea certificatelor de naştere, căsătorie, divorţ, deces, livrete de familie, etc.
Serviciului Evidenţa Informatizată a Persoanelor
– eliberarea actelor de identitate şi evidenţa persoanelor.
Compartimentului Financiar Contabilitate:
– documente privind inventarierea;
– documente privind achiziţii şi necesităţi;
– documente privind predarea-primirea de produse;
– delegaţii;
– note de fundamentare;
– comandă către furnizori;
– documente care privesc gestiunea (NIR, bon de consum, borderou corespondenţă, document cumulativ, decont de cheltuieli, fişe magazie, fişe inventar, registru inventar);
– foi de parcurs;
– execuţie bugetară;
– bilanţul contabil;
– note de contabilitate;
– ordine de plată;
– state de plată;
– state de salarii;
– adeverinţă de salariu;
– ordin de deplasare;
– decont de cheltuieli;
– referate de necesitate;
Compartimentului Resurse Umane:
A. Documente care privesc modul de organizare:
– Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;
– Regulamentul de Ordine Internă;
– Organigrama;
– Stat de funcţii;
– Fişe de post.
B. Documente care privesc procedura de angajare a salariaţilor:
– anunţ concurs;
– dosare înscriere conscurs ocupare post;
– bibliografii concurs;
– comunicări privind rezultatele selecţiei la concursurile de angajare.
C. Documente care privesc datele personale ale angajatului:
– dosar de personal;
– contracte de muncă;
– convenţii civile de prestări servicii;
– legitimaţii privind calitatea de angajat.
Modalităţile de contestare în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate
Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare:
“ Art. 21. – (1) Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
(2) Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Art. 22. – (1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
(2) Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.
(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
(4) Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
(5) Atât plângerea, cât şi recursul se judecă în instanţă, în procedură de urgenţă, şi sunt scutite de taxă de timbru.“