Home » Evidența Informatizată a Persoanelor

Evidența Informatizată a Persoanelor

Program de lucru cu publicul

Serviciul Evidența Informatizată a Persoanelor
Luni0830 – 1530
Marți0830 – 1530
Miercuri0830 – 1730
Joi0830 – 1530
Vineri0830 – 1330
Secretariatul S.E.I.P.
Luni1000 – 1500
Marți1000 – 1500
Miercuri1000 – 1500
Joi1000 – 1500
Vineri0900 – 1200

Funcționare activitate SEIP

Activitatea SERVICIULUI EVIDENȚA INFORMATIZATĂ A PERSOANELOR (SEIP) din cadrul Serviciului Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor funcționează după următorul sistem:

Ghișeul 1

Primiri documente CEI (CARTE ELECTRONICĂ DE IDENTITATE) programare Portal de Servicii al MAI

Ghișeul 2

Primiri documente CEI (CARTE ELECTRONICĂ DE IDENTITATE) programare Portal de Servicii al MAI

Ghișeul 3

 Primiri documente fără programare :

  • Vize de reședință
  • Cărți de Identitate Provizorii
  • CIS (Carte de Identitate Simplă) – cval 40 lei – se achită la ghișeele CEC BANK sau la stațiile de plată SelfPay – termen de eliberare = 30 zile lucrătoare).
  • Pierderi/furturi/schimbări nume CEI.

Ghișeul 4

 Eliberări acte identitate/adeverințe

  • Pentru “Eliberarea online a certificatului de atestare a domiciliului și/sau reședinței pentru utilizarea în România sau în străinătate” se accesează Portalul de Servicii al MAI: https://hub.mai.gov.ro/  Secțiunea „Atestare domiciliu/reședință”.

Evidenţa cetăţenilor români reprezintă un sistem naţional de înregistrare şi actualizare a datelor cu caracter personal ale acestora, necesar cunoaşterii numărului, structurii şi mişcării populaţiei pe teritoriul ţării şi furnizării de date în interesul cetăţenilor, al statului şi al instituţiilor publice.

Evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul în România se ţine după principiul locului de domiciliu al acestora de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, denumită în continuare D.G.E.P., împreună cu serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor organizate potrivit legii. Pentru cetăţenii români care au domiciliul în străinătate, evidenţa acestora se ţine după principiul ultimului domiciliu avut în ţară şi după reşedinţa declarată în România.

Activitatea de evidenţă a cetăţenilor români, precum şi cea privind eliberarea actelor de identitate ale cetăţenilor români se realizează în mod unitar şi sunt coordonate de D.G.E.P., la nivel central, şi de către serviciile publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor, la nivel judeţean.

În vederea realizării evidenţei cetăţenilor români, fiecărei persoane fizice i se atribuie, începând de la naştere, un cod numeric personal, denumit în continuare C.N.P., care se înscrie în actele şi certificatele de stare civilă şi se preia în celelalte acte cu caracter oficial, emise pe numele persoanei respective, precum şi în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor.

Codul Numeric Personal reprezintă un număr semnificativ ce individualizează în mod unic o persoană fizică şi constituie un instrument de verificare a datelor de stare civilă ale acesteia şi de identificare în anumite sisteme informatice de către persoanele autorizate.

Cartea electronică de identitate

Cartea electronică de identitate (CEI) este un act de identitate de mărimea unui card bancar (format ID1), având caracteristici avansate de securitate și anti-contrafacere, care permite titularului să facă dovada identității, fizic și în mediul digital, și să acceseze serviciile digitale oferite de autoritățile publice și entitățile private.

CEI respectă standardele de securitate europene și internaționale privitoare la documentele de călătorie și poate fi utilizată în acest scop pentru deplasarea în statele membre UE și în Spațiul Schengen.

Conținutul electronic

În formatul electronic al CEI se înscriu:

  • datele vizibile pe CEI (nume, prenume, sex, cetățenia, data nașterii, semnătura olografă, CNP)
  • prenumele părinților titularului
  • locul nașterii titularului
  • certificate pentru autentificare sau semnătură electronică
  • imaginea facială
  • imaginile amprentelor a două degete – există excepții
  • adresa de domiciliu din România a titularului sau mențiunea «fără domiciliu în România»
  • adresa de reședință din România

Certificatele electronice

Cartea electronică de identitate (CEI) conține certificate emise gratuit, de către M.A.I., pentru:

  • autentificare în sistemele informatice ale autorităților române, precum și în cele ale entităților private care oferă acces pe baza CEI;
  • semnătură electronică avansată, valabilă în România și utilizabilă de la momentul eliberării CEI.

Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de M.A.I. au aceeași valoare ca documentele semnate olograf.

CEI permite înscrierea unor certificate pentru semnătură electronică calificată, valabile în România și în Uniunea Europeană, inclusiv pentru servicii oferite de terți. Înscrierea certificatelor se realizează la cererea titularului CEI, contra-cost, de către un furnizor de servicii de încredere, ulterior producerii actului de identitate.

Document securizat

CEI este un document modern și sigur care îndeplinește cele mai înalte standarde de securitate a documentelor de călătorie: ISO/IEC7816, ISO/IEC14443, ICAO 9303. Mediul electronic de stocare („cip”) inclus în CEI este certificat EAL 6+.

Aceste standarde, elementele de securitate (fizică) implementate la crearea actului de identitate și utilizarea tehnologiilor avansate (protocoale de securitate) pentru protejarea datelor personale asigură un nivel înalt de protecție a vieții private și recunoașterea actului de identitate la nivel european și în Spațiul Schengen.

Cartea de identitate simplă

Cartea de identitate simplă (CIS) este un act de identitate de mărimea unui card bancar (format ID1), ce incorporează anumite elemente de securitate și care permite titularului să facă dovada identității pe teritoriul României.

Pe CIS sunt înscrise datele menționate în secțiunea Conținutul vizibil. În plus, pe verso CIS sunt inscripționate datele privind adresa de domiciliu din România.

CIS nu conține date electronice și nu poate fi utilizat ca document de călătorie în afara teritoriului României.

Caracteristici CEI vs. CIS

Cartea electronică de identitate (CEI) și Cartea de identitate simplă (CIS) au anumite caracteristici comune, însă prezintă diferențe semnificative.

Caracteristici acte de identitateCEICIS
Format ID1 (tip card bancar)DADA
Elemente de securitate (fizică)DADA
Protecție avansată a datelor personaleDANU
Document de călătorie în străinătateDANU
Schimbare adresă domiciliu fără înlocuire act DANU
Autentificare în sisteme informaticeDANU
Semnare documente digitaleDANU
Poate fi solicitat la misiunile diplomaticeDANU
Se poate elibera minorilor (0 – 14 ani)DANU

Valabilitate acte

Valabilitatea actului de identitate este stabilită în funcție de vârsta titularului:

Vârstă titularValabilitate act de identitate
CEICIS
0 – 2 ani2 aniNu se eliberează
2 – 14 ani4 aniNu se eliberează
14 – 18 ani5 ani5 ani
> 18 ani10 ani10 ani
> 70 aniNelimitatăNelimitată